dimarts, 20 d’agost del 2013

Descens al Barranc de l’Infern

Arribem al barranc a les 15.30h, en una tarda de calor i sol contundent. Comencem el trajecte en tirolina per tal de creuar el riu i acte seguit comencem un ascens per la muntanya d’uns 25 minuts, curt però dur per la calor asfixiant que fa. Acaba ràpid i de seguida arribem a una pista forestal on ja hi ha més ombra. Uns metres més endavant arribem a l’entrada del barranc, ens preparem i ens vestim amb els neoprens.

Comencem avançant entre roques i aigua en un camí amb poca dificultat i no triguem gaire a arribar al primer descens en ràpel, d’uns 5 metres. Un cop superat el primer obstacle seguim baixant i després d'uns petits salts i tobogans arribem a la cova, on ens hi espera un descens en ràpel de 18 metres amb una cascada d’aigua abundant i a la foscor. Tot un repte pels no experts i un dels moments més memorables de l’experiència.

Seguim per la cova entre les petites escletxes de llum i trobem un petit salt d’uns 3 metres. Un cop fora de la cova no triguem en arribar al salt més gran del barranc, d’uns  5 metres d’alçada.

Seguim baixant, i ens deleitem amb un paisatge fabulós, entre diferents tipus de vegetació i diferents tipus de roques, amb formacions geològiques realment espectaculars i uns murs del barranc que arribaran a 40, 60 i 80 metres d’alçada a mesura que anem baixant.

Un hora i mitja després d’haver començat el barranc arribem al riu on ens deixem arrossegar per la corrent fins al punt de partida.

S’ha acabat, però ha sigut una experiència única, apta per als més aventurers!

Llegamos al barranco a las 15.30h, en una tarde de calor y sol contundente. Comenzamos el trayecto en tirolina para cruzar el río y acto seguido empezamos un ascenso por la montaña de unos 25 minutos, corto pero duro por el calor asfixiante que hace. Termina rápido y enseguida llegamos a una pista forestal donde ya hay más sombra. Unos metros más adelante llegamos a la entrada del barranco, nos preparamos y nos vestimos con los neoprenos.

Empezamos avanzando entre rocas y agua en un camino con poca dificultad y no tardamos mucho en llegar al primer descenso en rápel, de unos 5 metros. Una vez superado el primer obstáculo seguimos bajando y después de unos pequeños saltos y toboganes llegamos a la cueva, donde nos espera un descenso en rápel de 18 metros con una cascada de agua abundante y en la oscuridad. Todo un reto para los no expertos y uno de los momentos más memorables de la experiencia.

Seguimos por la cueva entre las pequeñas grietas de luz y encontramos un pequeño salto de unos 3 metros. Una vez fuera de la cueva no tardamos en llegar al salto más grande del barranco, de unos 5 metros de altura.

Seguimos bajando, y nos deleitamos con un paisaje fabuloso, entre diferentes tipos de vegetación y diferentes tipos de rocas, con formaciones geológicas realmente espectaculares y unos muros del barranco que llegarán a 40, 60 y 80 metros de altura a medida que vamos bajando.

Un hora y media después de haber comenzado el barranco llegamos al río donde nos dejamos arrastrar por la corriente hasta el punto de partida.

Se acabó, pero ha sido una experiencia única, ¡apta para los más aventureros!

We reached the ravine at 3.30pm, on a hot afternoon with a strong sun. We started the ride with a zip line across the river and immediately afterwards began an ascent of the mountain during about 25 minutes, it was short but hard due to the stifling heat. It ends fast and we quickly arrive to a track where there is a bit more shade. A few meters later we arrive at the entrance of the gorge, we prepare and we put on the wetsuits.

We start moving through rocks and water on a road with little difficulty and we soon reach the first rappel descent, of about 5 meters. Once we pass the first obstacle on the way down and after a few small jumps and slides, we reach the cave, where a decline in abseiling 18 meters with a great waterfall and darkness is waiting for us. Challenging for non-experts and one of the most memorable experience.

We keep in the cave through small cracks of light and there is a small jump of about 3 meters. Once we get out of the cave, we soon reach the biggest jump of the ravine, about 5 meters tall.

We keep going down and we enjoy a faboulous landscape, between different vegetation types and different types of rocks, with truly spectacular geological formations and walls of the ravine which reach 40, 60 and 80 meters as we go down.
An hour and a half after having started the ravine we get to the river and we let ourselves be carried away to the starring point.

It's already gone, but it has been a unique experience, suitable for the most adventurous!